Een fragment van een Rots & Water les in het teken van ROTS

Alle leerlingen en leerkrachten staan in de kring. Om de beurt laten de kinderen hun ‘STOP’ zien en horen in de vorm van een wave. De STOP-wave gaat linksom, rechtsom en start op verschillende plekken om het reactievermogen in te oefenen. gevoelde ervaring


We gaan zitten en praten kort na met elkaar: Lukte het om sterk te staan? Waar voelde je dat in je lijf? Gaven je ogen ook aan dat je het meende?
Was je onder de indruk van een STOP van je klasgenoot en waarom? reflectie


We staan weer op en spelen STOP-tikkertje. Als de tikker in de buurt komt mag je STOP zeggen met je hele lijf, als de tikker je gelooft ga je vrijuit. Als je getikt wordt neem je de tijd om te gronden. inoefenen
Dit is stampen op de grond, kloppen op hun benen, handen op de buik leggen bij een ademhaling en tenslotte hun armen langzaam omhoog en weer omlaag te brengen. Zo maken ze contact met hun lijf en kunnen ze hun stevigheid (weer) ervaren en uitstralen.